Co mogą dać firmie programy lojalnościowe?

Każde narzędzie marketingowe stosuje się w jakimś konkretnym celu i zazwyczaj ten cel jest podobny – albo chodzi o zwiększenie zysków, albo o zminimalizowanie strat, albo o zdobycie lojalności stałych klientów, albo o pozyskanie nowych konsumentów. Oczywiście nawet gdy cel jest ten sam, każde narzędzie może inaczej go osiągnąć albo, przeciwnie, wcale do niego nie doprowadzić. Biznesmeni zwracają zatem uwagę na efektywność poszczególnych kampanii marketingowych, mocno doceniając zwykle tą, którą zdobyły już programy lojalnościowe. Tworzy się je w celu nawiązywania głębszych i lepszych relacji ze stałymi klientami. Czasami też dzięki nim zdobywa się jeszcze kolejnych klientów, którzy zostają skuszeni benefitami i chcą także zbierać u firmy specjalne punkty, by później wymieniać je już na wspaniałe nagrody. Każdy sprzedawca powinien dbać natomiast o to, by zakupy jego klientów nie były wypadkiem jednorazowym, a transakcją długofalową. Jeśli taki efekt zamierza uzyskać, na pewno pomoże mu to zrobić dobrze przygotowany program lojalnościowy.
Jakie są jego pozostałe efekty?
Do innych rezultatów uzyskiwanych przy zastosowaniu tego narzędzia marketingowego należeć może obniżenie kosztów związanych z obsługą klientów. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, akurat ta reklama może skutecznie zmniejszyć wydatki każdego biznesu. Sprawia też, że klienci częściej odwiedzają reklamowany biznes i tym samym o wiele częściej robią w nim zakupy, pozwalając danej firmie zarobić i dając jej jeszcze większe przychody. Gdy natomiast klientowi spodobają się te różnorodne programy lojalnościowe, będzie on mógł polecić przygotowujące je firmy innym ludziom – znajomym czy rodzinie, którzy też z chęcią sami przetestują ofertę danego sklepu czy punktu usługowego. Mając już natomiast stałych klientów, można sumiennie zwiększać ceny własnych towarów lub innych usług, ponieważ ci konsumenci i tak nie zareagują na to negatywnie. Dalej będą robić zakupy u tej jednej firmy, a ona jeszcze więcej wtedy dzięki nim zarobi.

You may also like